Bezorgen
Kan ik betalen bij aflevering?

Helaas is niet mogelijk om bij aflevering te betalen. 

Wat is de verwachte levertijd?

Wij streven ernaar om jouw bestelling binnen acht tot tien werkdagen te laten bezorgen. In de praktijk wordt jouw bestelling vaak al binnen enkele werkdagen afgeleverd. De exacte levertijd is afhankelijk van de bezorgroutes en drukte. Voordat de levering plaatsvindt wordt er altijd telefonisch contact met je opgenomen.

Hoe ziet het bezorgproces eruit?

Nadat jouw bestelling bij ons is geplaatst wordt jouw order in ons systeem verwerkt. Op dat moment ontvang je per e-mail jouw factuur en zetten wij de producten klaar voor transport. Binnen zes werkdagen wordt er telefonisch contact met je opgenomen voor het maken van een bezorgafspraak. Op dat moment kan je ook eventuele instructies of afspraken kortsluiten. Houd er rekening mee dat de transporteur een indicatief tijdslot met jou overeenkomt. De exacte levertijd is o.a. afhankelijk van de verkeersdrukte. Zorg ervoor dat je de levering direct na ontvangst controleert en eventuele beschadigingen of gebreken binnen 48 uur per e-mail bij ons meldt via info@henderson-living.com. Neem in de e-mail ook foto’s van de schade en jouw ordernummer op.

Op welke dagen wordt er bezorgd?

De leveringen vinden plaats op werkdagen tussen 07:00 en 18:00 uur. 

Waar wordt de bestelling afgeleverd?

Tuinproducten die met 'groot transport' worden geleverd, zoals vlonders en schuttingen, worden doorgaans voor de deur, op de stoep afgeleverd. Dit is ter plaatse afhankelijk van de bereikbaarheid van de kooiaap. Je dient er zelf voor te zorgen dat de materialen naar binnen of naar de tuin worden gebracht.

Meubelproducten zoals tafels, worden geleverd tot over de eerste drempel van je voordeur.

Bij vakantie-, bungalow- en recreatieparken worden de materialen bij de receptie, voor de slagboom, op een bereikbare plaats afgeleverd. 

Wordt er geleverd op campings, vakantieparken etc.?

Bij vakantie-, bungalow- en recreatieparken worden de materialen bij de receptie, voor de slagboom, op een bereikbare plaats afgeleverd. De vrachtauto’s van onze transporteurs rijden onder geen enkel beding de genoemde terreinen op.

Hoe laat krijg ik geleverd?

De werkdag (meestal ‘s avonds) voordat de bestelde producten geleverd worden zal er een tijdsvak van levering doorgegeven worden door de transporteur. Dit kan zowel per mail, per sms als telefonisch gebeuren. Het tijdsvak dat kenbaar wordt gemaakt is doorgaans een tijdsvak van 3 uur. Omdat de routes zo efficiënt mogelijk gepland worden kunnen er geen persoonlijke verzoeken ingewilligd worden omtrent de levertijd. Het kan helaas in sommige gevallen voorkomen dat het tijdsvak wordt overschreden, denk hierbij aan o.a. files en verkeersdrukte.

Wat zijn de bezorgkosten?

De bezorgkosten voor verzendingen binnen Nederland bedragen €80,00. Voor bezorgingen in Vlaanderen (Belgie) geldt er een toeslag van €65,00 bovenop het tarief van Nederland. De bezorgkosten voor verzending naar de Waddeneilanden of Duitsland (grensgebied) zijn op aanvraag.

Is pakketpost mogelijk?

Ja, mits het pakket maximaal 30kg is en past in één pakket met een maximale afmeting van 170x70x50 cm. 

De kosten van het pakketpost bedragen:

  • € 6,95 voor Nederland
  • € 9,95 België en Duitsland

 

Retourneren
Kan ik mijn volledige bestelling retourneren?

Binnen 14 dagen na levering kan je zonder opgaaf van reden jouw bestelling retourneren. Alle producten dienen in ongebruikte staat afgeleverd te worden in ons magazijn aan de Baardmeesweg 21 in Zeewolde. Voeg een ingevuld retourformulier bij de zending.

Als de bestelling door onze transporteur opgehaald moet worden zullen de geldende transportkosten voor jouw land (Nederland, Belgie of Duitsland) in rekening worden gebracht. 

Kan ik overgebleven materialen retourneren?

Dit is mogelijk binnen 30 dagen na ontvangst van de goederen. De materialen dien je zelf schoon, onbeschadigd en voor zover mogelijk in de originele verpakking, af te (laten) leveren bij ons magazijn aan de Baardmeesweg 21A te Zeewolde. Voeg een ingevuld retourformulier bij de zending. Als de bestelling door onze transporteur opgehaald moet worden zullen de geldende transportkosten voor jouw land (Nederland, Belgie of Duitsland) in rekening worden gebracht.

Bij het retourneren van losse materialen behorende bij ALL-IN pakketten worden niet de losse verkoopprijzen, maar de daadwerkelijk betaalde bedragen vergoed. Voor onderbalken (OB3/4) is dat € 3 per stuk en voor dozen clips met schroeven (CL21) is dat € 7 per doosje.

 

 

 

Worden de transportkosten vergoed als ik goederen retourneer?

Nee, helaas worden de transportkosten naar het bezorgadres en eventuele transportkosten voor de retourzending niet door ons vergoed.

Wat mag ik doen met een product voordat ik deze besluit te retourneren?

Het product mag alleen gebruikt of uitgepakt worden voor zover het nodig is om te oordelen of je deze wenst te behouden. Denk als voorbeeld aan het volgende: In een fysieke winkel kan je niet eerst een smoothie maken in de blender of een eitje bakken in een pan. Als een product wordt gebruikt voor meer dan noodzakelijk is om tot het oordeel te komen dat deze niet behouden zal worden, levert dat waardevermindering op. De verkoper mag hiervoor kosten in rekening brengen.

Moet er een reden opgegeven worden voor het retourneren?

Nee, het is niet verplicht een reden op te geven op het retourformulier wanneer je besluit producten te retourneren wanneer je af wilt zien van de aankoop. Wanneer het een garantiekwestie betreft is dit uiteraard anders, dan zal er altijd aangegeven moeten worden wat er aan het betreffende product mankeert.

Wie is er verantwoordelijk voor schade bij het retourneren?

Het risico en de verantwoordelijkheid hier van ligt bij de klant tot dat de materialen retour zijn gekomen bij ons in het magazijn.